Friday, November 13, 2009

Jennifer’s Body HD DVD







Pengarah: Karyn Kusama
Pelakon: Megan Fox, Amanda Seyfried, Johnny Simmons, J.K. Simmons, Amy Sedaris, Adam Brody
Bahasa : Bahasa Inggeris
Genre: Horor
Tarikh Tayangan: 29 October 2009

Pelakon :
Megan Fox -Jennifer Check
Amanda Seyfried - Anita “Needy” Lesnicky
Johnny Simmons - Nikolai Wolf
JK. Simmons - Mr. Wroblewski
Amy Sedaris – Needy’s Mom

Sipnosis:

Jennifer Check seorang pemandu sorak – Cheerleader dari keluarga yang berkecukupan dan Needy Lesnicky seorang gadis biasa dari keluarga kekurangan merupakan 2 sahabat karib dimana mereka berikrar untuk bersahabat selamanya. Jennifer selalu menjadi impian para pria di sekolahnya dan membuat iri gadis lain. Suatu saat Jennifer mengajak Needy ke sebuah Bar untuk melihat konser Band Indie “ Low Shoulder”. Rupanya, Nikolai penyanyi utama dari band tersebut terlihat menarik bagi Jennifer. Ketika konser tengah berlangsung, terjadilah kebakaran di bar tersebut dan Jennifer berupaya menolong semua anggota band ke dalam vannya, sedangkan Needy pulang sendiri menuju rumahnya.

Tak disangka ternyata band tersebut merupakan band pemuja setan, dan mereka membunuh Jennifer yang dianggap masih Virgin- perawan dangan harapan bahawa band mereka akan menjadi terkenal. Harapan mereka tidak akan terpenuhi kerana sebenarnya Jennifer sudah tidak perawan lagi, sehingga roh jahat- iblis bersemayam dalam dirinya, sepeninggal anggota band tersebut.

Tengah malam, Jennifer menuju rumah Needy dengan kondisi sangat mengenaskan, memar, kelaparan dan berlumuran darah. Saat di dapur ia membuka kulkas mencuba untuk memakan sesuata namun gagal. Akhirnya Jennifer terburu-buru pergi meninggalkan rumah dan Needy merasa khawatir kerana sesuatu yang buruk telah terjadi pada sahabatnya.

Keesokan harinya, Jennifer tetap terlihat cantik dan lincah seperti biasanya. Namun kecurigaan Needy mulai timbul setelah terdengar khabar bahawa seorang pemuda menghilang, dan hari berikutnya seorang Kapten Football pun hilang. Kematian yang berturut-turut dan kehilangan para pemuda, membuat kota menjadi mencekam.

Needy mencurigai Jennifer membunuh para pemuda di kota mereka dan hanya ia satu-satunya yang mengetahui kondisi tersebut. Ia merasa hal ini harus segera dihentikan dan tidak mungkin melaporkan kepada pihak kepolisian, kerana merasa tidak ada yang percaya ceritanya. Needy harus mencari tahu sendiri apa penyebab utama dari perubahan sahabatnya. Lalu, apakah Needy berhasil menemukan apa yang ia cari dan mencegah tragedi berulang di kota mereka, Minnesota..??

No comments:

Post a Comment