Saturday, November 14, 2009

Koleksi Animasi Terbaik DVD/HD

BEE MOVIE 2008



Pelakon : Jerry Seinfeld, Renée Zellweger, Alan Arkin, Kathy Bates, Robert Duvall, Eric Idle, Larry King, William H. Macy, Tim Blake Nelson, Uma Thurman, Patrick Warburton, Oprah Winfrey, Matthew Broderick
Produksi : DreamWorks S.K.G.
kategori : Animation, Comedy
Sinopsis : "Bee Movie" adalah sebuah film komedi akan mengubah semua pandangan anda terhadap lebah. Setelah lulus kuliah, seekor lebah bernama Barry B. Benson (Jerry Seinfeld) menyadari bahwa dirinya hanya memiliki satu pekerjaan, yaitu pencari madu. Saat menajalani petualangan barunya yang beresiko, ia melanggar aturan paling utama dalam dunia lebah dan berbicara dengan manusia, seorang ahli bunga di New York bernama Vanessa (Renee Zellweger). Barry terkejut saat ia mengetahui bahwa manusia telah mencuri dan menikmati madu lebah selama berabad-abad, dan ingin menuntut manusia karena telah mencuri madu mereka yang sangat berharga.


MONSTER HOUSE 2006






Sinopsis

Columbia Pictures bersama Robert Zemeckis dan Steven Spielberg mempersembahkan sebuah film berjudul Monster House, yang penuh dengan cerita menarik dan mengerikan.

Cerita Monster House bermula ketika tiga sekawan mengetahui bahwa rumah milik tetangga mereka adalah wujud monster hidup, bernafas, dan menakutkan. Tidak hanya itu, rumah tersebut dapat memakan apa saja yang melintas di depannya. Akhirnya masalah yang timbul adalah mereka harus membuat orang lain mempercayai mereka sehingga mereka dapat menyelamatkan lingkungan tersebut.

SHREK 1



SHREK 2


Setelah mengalahkan naga dan si jahat Farquaad, Shrek akhirnya berhasil menikahi Putri Fiona. Setelah berbulan madu, secara tak terduga mereka mendapatkan undangan dari Raja Harold dan Ratu Lillian untuk kembali ke istana. Rupanya, mereka sudah tidak sabar melihat sang menantu.

Shrek dan Fiona yang kini telah menjadi istrinya akhirnya memutuskan untuk memenuhi panggilan kedua orang tua Fiona yang tinggal di negara bernama Far Far Away bersama sahabat setia mereka Donkey. Penyambutan telah disiapkan semeriah mungkin untuk menyambut kedatangan putri dan suaminya yang disangka sebagai pangeran.

Bisa dibayangkan bagaimana terkejutnya raja dan ratu begitu mengetahui kalau menantu mereka adalah seorang raksasa ogre. Tidak hanya itu, putri mereka yang cantik juga kini telah berubah rupa menjadi mirip dengan sang suami.

Masalah tidak hanya sampai disitu, raja dan ratu ternyata pernah berjanji akan menikahkan Fiona dengan Prince Charming. Sang ibu Fairy Godmother (dari cerita Cinderella) menagih janji tersebut, dan membuat raja terpaksa menyewa tokoh pemusnah ogre terkenal Puss in Boots untuk membantunya melicinkan rencana tersebut.

SHREK 3


Sinopsis Filem Shrek 3:
Shrek The Third mengisahkan Shrek yang terpaksa mengambil alih tempat bapa mentuanya King Harold yang meninggal dunia tetapi dia menolak. Kata Shrek, itu adalah perkara terakhir akan dilakukan dalam hidupnya kata. Dia berusaha mencari sepupu Fiona bernama Artie untuk menggantikan tempatnya. Pelbagai dugaan yang menimpa mereka sebelum Artie menduduki takhta apabila Prince Charming membawa rakan-rakannya untuk membalas dendam sekali gus mahu merampas negeri Far Far Away.

Di dalam siri kali ini, Fiona mengandung tetapi Shrek tidak boleh menerima kenyataan. Bagaimanapun, selepas melihat rakannya Donkey yang gembira dengan anak-anaknya hasil perkongsian hidup dengan naga dia bersedia menerima kehadiran anak. Selepas Artie memerintah, Shrek dan Fiona kembali ke pondok Shrek di dalam hutan dan mereka melalui hidup yang penuh gembira di samping anak-anak.

Berjayakah Shrek menyelesaikan konflik yang membelenggu dirinya kali ini?


THE INCREDIBLE 2004


Satu lagi filem animasi tahun 2004 keluaran DISNEY ngan PIXAR. Kali ini mengisahkan tentang superhero yang memang kuat (kalau tak jangan panggil superhero la!) macam Superman, Batman dan tiga-empat hero lagi.

Dalam filem animasi kali ni, superhero dia dikenali sebagai Mr. Incredible yang memang gagah perkasa disamping pakej badan yang cukup tough. Di awal kemunculan Mr. Incredibles, dia banyak membantu menyelesaikan kes-kes jenayah yang tak mampu ditangani oleh pihak berkuasa dengan berkesan. Pihak berkuasa pun sangat berterima kasih kat Mr. Incredible ni.

Sehinggalah pada suatu hari, Mr. Incredible ni menyelamat seorang yang nak bunuh diri sendiri dengan terjun dari bangunan. Setelah insiden tersebut, orang tersebut melalui pendakwaraya bernama Oliver Sangvine telah mengemukakan fail tuntutan terhadap Mr. Incredible kat mahkamah sebab mengganggu proses membunuh diri tadi (macam tu la pulak...) Bermula dari kes tersebut, Mr. Incredible terus didakwa lagi sampai kerajaan rugi berbillion-billion ringgit nak bayar pampasan atas kes Mr. Incredible. Akhirnya, Mr. Incredible kena menjalani proses relokasi yang mana dia tak boleh lagi jadi superhero pada masyarakat sebaliknya menjalani kehidupan macam rakyat biasa.
Masa Mr. Incredible ni hidup sebagai rakyat biasa, dia berkahwin ngan Elastigirl yang juga superheroin (pasangan kepada superhero la...) kepada masyarakat sebelum program relokasi tu. Elastigirl ni pulak ada kelebihan dia sendiri iaitu boleh mem-plastickan diri dan boleh memflexible badan dia. Fulamak! Bila kena jadi orang biasa ni, Mr. Incredible dikenali sebagai Bob Parr yang bekerja di syarikat insurans manakala Elastigirl pulak dikenali sebagai Helen Parr yang menjadi suri rumah. Hasil perkahwinan mereka ni, diorang dapat tiga orang anak iaitu Violet, Dash ngan Jack. Anak-anak diorang ni pun ada kuasa jugak. Macam Violet, dia boleh menghaibkan diri dia ngan boleh membuat satu gelombang kuasa tapi seorang yang rendah diri kat sekolah dia. Manakala Dash pulak ada kuasa boleh berlari ngan laju yang amat dan sangat nakal kat sekolah. Dash selalu kenakan cikgu seperti meletakkan paku kat kerusi cikgu dia tapi terlepas dari tindakan guru besar sebab kepantasan dia pun tak dapat dikesan oleh kamera CCTV sekolah. Fulamak! Laju sangat la tu..

Bob Parr (Mr. Incredible ) yang bekerja di syarikat insurans telah bosan ngan tidakan boss dia yang asyik nak kaut untung aje tanpa pedulikan nasib pelanggan yang malang. Akibatnya, dia dibuang kerja sebab mengerjakan boss dia yang memang tak bermoral tu sampai masuk wad. Satu hari selepas dia dibuang kerja, dia mendapat satu tawaran dari pihak yang misteri supaya menjayakan satu misi memusnahkan satu robot. Mr. Incredible yang telah menyahut tawaran tu, tanpa bagitau wife dia telah pergi ke satu pulau. Rupa-rupanya pihak yang misteri tu orang jahat dan menangkap Mr. Incredible. Orang jahat tu pulak adalah Syndrome yang masa dia kecik-kecik dulu nak dikenali ngan nama Incredible Boy tapi Mr. Incredible taknak iktiraf dia. So, mungkin sebab tu Sindra ni nak balas dendam sebab dia pun macam teringin nak jadi superhero.

MONSTER INC.

No comments:

Post a Comment