Sunday, October 25, 2009

Star Trek (2009) BluRay DVD



Sinopsis Star Trek Movie

Nasib galaksi terletak di tangan 2 orang yang berasal dari dunia berbeda dan saling bersaing, yaitu James Tiberius Kirk (Chris Pine, "Just My Luck"), seorang anak laki-laki pencari sensasi asal Iowa; dan Spock (Zachary Quinto, "Heroes"), manusia setengah Vulcan yang berbakat, siswa nekat dan menjadi yang pertama dari bangsanya yang masuk ke dalam Starfleet Academy.

Dengan gaya radikal yang berlawanan, mereka berusaha untuk masuk dalam kelompok khusus yang dipilih untuk bergabung dengan awak kapal perang canggih yang pernah diciptakan, bernama the U.S.S. Enterprise. Ditengah-tengah itu semua, Kirk and Spock akan saling berhadapan dengan nasib yang tidak dapat mereka pungkiri: kebutuhan untuk bekerja sama, membuat mereka mampu memimpin awak kapal mereka untuk melakukan hal yang belum dilakukan sebelumnya.

Plot:
On the day of James Kirk's birth, his father dies on his ship in a last stand against a mysterious alien vessel. He was looking for Ambassador Spock, who is a child on Vulcan at that time, disdained by his neighbors for his half-human nature. Twenty years later, Kirk has grown into a young troublemaker inspired by Capt. Christopher Pike to fulfill his potential in Starfleet even as he annoys his instructors like young Lt. Spock. Suddenly, there is an emergency at Vulcan and the newly commissioned USS Enterprise is crewed with promising cadets like Nyota Uhura, Hikaru Sulu, Pavel Chekov and even Kirk himself thanks to Leonard McCoy's medical trickery. Together, this crew will have an adventure in the final frontier where the old legend is altered forever even as the new version of it is just beginning.

No comments:

Post a Comment